Havrehedskolen afd. Moruds Klub

Klubben, afdeling Morud

Klubben er for elever fra 3-6 klasse.

Klubben holder til i de dejlige lokaler ved indskolingens garderobe med indgang ved siden af aulaen. Lokalerne blev taget i brug i august 2012 og vi har bl.a. direkte adgang til gymnastiksalen.

Klubbens dagligdag

Klubben åbner hver dag når skoledagen er slut. I klubben har vi komme/gå-modul, hvor man selv ”klikker sig ind”, så man viser at man er i klub og hvilke aktiviteter man evt. deltager i. Dette gør man straks man ankommer til klubben. Man logger sig ligeledes ud når man forlader klubben. Skoletasker mm. skal blive i garderoben eller ved klassen.

Da vi i klubben prioriterer bevægelse, leg og sport højt, tilbyder vi hver dag en eller flere fysiske aktiviteter. Eksempelvis høvdingebold, stikbold, hockey, og fodbold. Vi benytter selvfølgelig gymnastiksalen så ofte vi kan og så nyder vi vores ”egen” lille skolegård , hvor der bl.a. spilles ”ost”, battle og basket. Der vil dagen igennem være rig mulighed for at deltage i andre aktiviteter som f.eks. Kreative værksteder, ”Kokamok”, bordtennis turneringer, pool, Wii, PlayStation, bordfodbold, div spil, IPads og pc.(Der er IPad/pc/mobil begrænsning på max 2½ time pr. barn pr. uge)

Hver torsdag laves der fællesmad til alle der møder i klub. Det kan være alt fra toast til suppe.

Trivsel i Klubben

I klubben er målet bl.a. at skabe et miljø hvor alle føler sig velkommen og værdsat. Derfor har alle et ansvar for at yde deres bedste med hensyn til at respektere og tale pænt til både børn og voksne i klubben. Der er og skal være plads til forskellighed, dette er med til at skabe en dynamisk aktiv og kreativ klub til glæde for alle.

Arrangementer

I løbet af året bliver der afholdt forskellige arrangementer for både børn og forældre. F.eks. Påskefrokost for klubpiger + mødre, spilaften for klubdrenge, overnatning. Som noget nyt vil vi afholde fællesspisning på skift mellem årgangene/klasserne. Dette vil ske på skift, en gang i løbet af året. Her vil hygge og fællesskab være i fokus.